CAN TREMOLOSA

7 oct

resized_tremolosa-076

Indagant a l’estadística de cognoms, tant sols hi vaig  trobar una vintena de noms de TREMOLOSA.  Seguint buscant, em va sortir Santa Maria de la Tremolosa, una petita ermita vora de Ripoll. D’això ja fa més d’un any. El primer intent d’anar-hi va ser des de Sora tenint com a referència un pal indicador: 6 km a TREMOLOSA, però després d’un camí perdedor,varem desistir. En un segon intent  també des de Sora hi  vam fer cap., amb la sorprenent troballa de que junt amb l’ermita s’hi troba el mas TREMOLOSA  datad del 1700, en estat ruïnós, però de parets fortes i verticals  i algú en un cobert  del mas hi guarda bales de palla, i segurament, talla les heures que amb el temps hagueren cobert tota l’edificació.

En una altre ocasió, varem provar d’anar-hi desde la part nort, de Les Llosses, molta pujada però a la fi ho varem aconseguir després de molt caminar.   La Mónica, molt entesa ara amb els mapes, va trobar un nou camí  que surt al km. 12 de la carretera d’Alpens i permet arribar a TREMOLOSA des de la part Sud per una pista de molt bon caminar. Els besavis procedien d’Alpens.

L’ interès  per tornar anar-hi, és el testimoni de les fotografies, a les quals no hi tenia cap afició abans d’escriure al blog.

Em va fer molta il.lusió comprovar els meus orígens. Estic segura que els que hi varen viure a aquest lloc, van ser els meus avantpassats. La conclusió, és que  les famílies es feien grans i no n’hi havia prou per a tothom. Així van anar marxant de la gran casa, en el cas dels meus pròxims parents vivien a Alpens, pobres com rates. El matrimoni amb tres marrecs, per progresar, es van trasladar  Roda de Ter. I desprès a Cornellà  de Llobregat, a on em consta que hi van trobar feina  tots, inclosos els nens.  Els meus records arriben de ben petita. L’avi  Jaume, malalt  en cadira de rodes. A l’oncle  Pepet li faltava un braç i en tic molt  bons records, era tot un senyor. L’oncle Bertu, es va casar amb una pubilla de Sant Boi.

ESTIC BUSCANT ELS COSINS I PARENTS. Si algun interessat  entre al blog, sisplau,  m’ho feu saber. Gràcies.

jcarbonelltremolosa@gmail.com

Joana Carbonell i Tremolosa (74 anys) , neta de Jaume TREMOLOSA GUIMAT,neboda  de Josep TREMOLOSA GUIMAT  i d’ Albert TREMOLOSA GUIMAT.

Deixa un comentari

