PUIG CORNADOR DES D’ALPENS

26 mai

resized_puig_cornador-028En direcció a Sant Quirze de Besora, ens desviem per la BP-4654 fins a la població d’Alpens.
Hem aparcat a un dels P que trobem ben senyalitzats. En aquest preciós poble hi ha la casa a on havien viscut o nascut els meus besavis, CAN TREMOLOSA. Per cert, a la fonda hi hem dinat molt bé.

Recorregut circular, ben senyalitzat, el dia es presenta força clar, un senyal del GR puja suaument i entrem dins el bosc, tot seguin un corriol ben marcat, que coincideix amb el antic camí de transhumància, molt cuidat per voluntaris del poble.
El traçat es torna més vertical i feixuc, però no trigarem gaire en arribar al collet de les Bruixes. Anem seguint per la carena boscosa. Arribem al tram final que ens condueix cap al cim del PUIG CORNEDOR de 1.228 m. és el punt més alt de la comarca i podem veure una bona part dels Pirineus, des del Pedraforca fins a la Serra Cavallera, amb un domini sobre Alpens i tot el Lluçanès.
De tornada, baixem per en un fort descens fins al profund Coll Tallat. Cruïlla important de camins, hi ha rètols indicadors de diferents direccions : A Alpens, 3Km. A Sta. Maria de la TREMOLOSA 3Km. …Seguim el caminoi, fins que sortim a la pista forestal , aquí hi veiem la Roca Pena. Una curiositat natural. La llegenda diu que qui passa una nit a la Roca Pena podrà sentir els gemecs de les ànimes, a una banda de la paret les que riuen, i a l’altra les que ploren. Continuem avall per la pista fins trobar el camí que hem fet en l’anada.
Desnivell acumulat d’uns 300 m. Hem trigat a fer aquest interessant itinerari unes 4 h. per les pujades i baixades i en sense preses.